Événements

Wim Botha
Still life with water

Français

Pour sa grande exposition d’été, la Fondation Blachere accueille l’artiste sud-africain Wim Botha pour une présentation monographique.

Explorant matières et formes, lignes et équilibres à la manière des maîtres de la Renaissance, le travail de Wim Botha, parfois délicat et sensible, parfois brut et mutilé, puise ses forces dans la maîtrise des techniques traditionnelles de la sculpture, du dessin, de la peinture et se met en scène dans de monumentales installations.

Bois, livres, polystyrène, verre, néons… sont autant de matériaux que l’artiste sublime.

Une démarche unique et singulière s’affirme et se ré-invente dans un registre original et renouvelé de formes et de techniques.

L’œuvre est là, troublante et attractive, empreinte de mysticisme, interrogeant nos peurs et nos désirs.

English

For its great summer exhibition, Fondation Blachere welcomes South African artist Wim Botha for a monograph presentation.

Exploring materials and forms, lines and balances in the style of masters of Renaissance, Wim Botha’s work, sometimes delicate and sensitive, sometimes raw and mutilated, draws its strengths from the control of traditional techniques of sculpture, drawing, painting and stages itself in monumental installations.

Wood, books, polystyrene, glass, light tube… are so many materials the artist sublimes.

A unique and singular approach asserts and re-invent itself in a register original and renewed by forms and techniques.

The work is here, disturbing and attractive, marked with mysticism, questioning our fears and desires.