Fiche Personne
Musique
Théâtre
Cinéma/TV
Littérature / édition
Danse
Histoire/société
Média
Keyan Tomaselli
Ecrivain/ne, Ingénieur du son, Professeur, Editeur/trice, Directeur/trice Général
Afrique du Sud
© Olivier Barlet (présentation de son dernier livre au festival de Durban 2007)
Français
Keyan Tomaselli est directeur et professeur au centre d’études de la culture et des média de l’Université du Natal à Durban (Afrique du Sud).
Il a aussi travaillé avec Devenish comme ingénieur du son dans un de ses films produits par Athol Fugard.
Il est co-éditeur – avec Martin Mhando – de la revue Journal of African Cinemas et éditeur de la revue Critical Arts.
Il a aussi travaillé avec Devenish comme ingénieur du son dans un de ses films produits par Athol Fugard.
Il est co-éditeur – avec Martin Mhando – de la revue Journal of African Cinemas et éditeur de la revue Critical Arts.
English
Keyan Tomaselli is Senior Professor, Culture, Communication and Media Studies, University of KwaZulu-Natal, Durban. He is co-editors of Journal of African Cinemas – with Martin Mhando – and editor of Critical Arts.
He had worked with Devenish as a sound mixer on one of his Athol Fugard films
He had worked with Devenish as a sound mixer on one of his Athol Fugard films
Livres(s)
-
Journal of African Cinemas – Vol. 6, Number 2Revue» Everyday violence(s) and visualities in Africa: An introduction » – Mboti, Nyasha » The violence in the spectacle of excessive signification: Shooting Dogs (1995) and the Rwandan genocide » – Vambe, Mauric…Keyan Tomaselli est lié(e) à ce livre en tant que contributeur/trice
-
Journal of African Cinemas – Vol. 7, Number 1RevueArticles « Accessing the archive: A TV history of Afrikaans film » – Keyan Tomaselli, p. 3-14. « The cultural politics of adaptation: Fools and the politics of gender » – Sikhumbuzo Mngadi, p. 15-30. « Violen…Keyan Tomaselli est lié(e) à ce livre en tant que contributeur/trice
-
Journal of African Cinemas – Vol. 6, Number 1Revue» Nollywood’s ‘Unknowns’: An introduction » – Matthew H. Brown, Nyasha Mboti » Nollywood production, distribution and reception » – Keyan G. Tomaselli » The perception/reception of DSTV/multichoice’s Afri…Keyan Tomaselli est lié(e) à ce livre en tant que contributeur/trice
-
Journal of African Cinemas – Vol. 5, Number 2RevueThe Journal of African Cinemas will explore the interactions of visual and verbal narratives in African film. It recognizes the shifting paradigms that have defined and continue to define African cinemas. Ident…Keyan Tomaselli est lié(e) à ce livre en tant que ecrivain/ne
-
Africa, Cultural Studies and DifferenceEssaiCultural Studies has evolved and continues to evolve primarily along regional lines. however uncomfortable this might be, the genie of British cultural studies cannot be returned to the bottle of history. Thus,…Keyan Tomaselli est lié(e) à ce livre en tant que ecrivain/ne
-
Cinéma of apartheid, race and Class in South African film (The)EssaiThe documentary section of The Cinema of Apartheid is the most comprehensive research on South African film ever to appear in print. A filmography lists all feature films made in South Africa between 1910 and 1…Keyan Tomaselli est lié(e) à ce livre en tant que ecrivain/ne
-
Encountering Modernity, Twentieth Century South African CinemasEssaiDiscussing film theory, narratives, audiences and key South African films and filmmakers, Tomaselli aptly demonstrates that the time has come to adapt a more’African’ view on African cinemas, since western theo…Keyan Tomaselli est lié(e) à ce livre en tant que ecrivain/ne
Partager :